måndag 15 augusti 2016

Många vill laga vegetariskt


Plötsligt vill många laga vegetariskt och nästan dagligen får
jag förfrågningar om det fins plats till den vegetariska helgen 
som sedan länge är fullbokad. Även jag lagar mer
och mer vegetariskt i min vardag och jag älskar lättheten i 
mättnadskänslan och de goda smakerna som man
kan locka fram ur grönsaker. Min vegetariska mat
är inget surrogat eller något som vill
påminna om kött, nej det är grönsaker fullt ut.
Välkommen till Vegetariskt 10 -11 september.
Din anmälan skickar du till: hannu.sarenstrom@gmail.com
Rubricera ditt mail med Vegetariskt och datum så
hittar jag det enkelt i flödet. Kostnad 2000:- ink mat och vin.
Boende hittar du på högersidan i bloggen under öppen trädgård. '
Bilder från tidigare mathelger hittar du här
Välkomna det blir gott och roligt Hannu

2 kommentarer:

AnnA sa...

Hej Hannu!
Jag var vegetarian ett tag på 80-talet, då det verkligen var knepigt att laga till eller hitta något gott vegetariskt ute på restaurang eller i affärerna.
Nu har jag börjat laga lite vegetariskt igen, eftersom äldsta sonen har övergått till lakto-ovo-vegetarisk mat.Det finns ju så mycket mera smaker och saker att välja på nuförtiden utan att det för den del blir köttersättning. kul!
Länkade din mathelg till sonen, men han har fullt upp med sin designkarriär i Göteborg och överallt, men det kanske blir ngn bok framöver?
Ha det gott!
Hälsn
AnnA

Hannele på Hisingen sa...

lärt av svärdottern ♥